♥ Assalamualaikum, Jemput Masuk! :)

Monday, August 2, 2010

Weekend Di Melaka

Salam..

Pada cuti sekolah yang lalu, sy dan diri saya telah pergi bercuti di Melaka bndaraya bersejarah..antara tmpt2 yg menarik di melaka adalah seperti Kota A Famosa, Perigi Hang Tuah, Zoo Melaka, Menara Taming Sari dan juga rumah pak cik Izhar dgn puan Normah..haha rumah nani la maksudnya :)

Thanks Nani tlg tnjuk kan jalan yg benar dan finally kita pun sampai kt Melaka dgn selamatnya..Alhamdulillah..Smpai kt tol air keroh tuh rase nk menari lagu joget kasih tak sudah jek..wpun jam giler sal ade karnival sua rasa tv 9 dekat di hati~

Then, ptg tuh pi la singgah maktab perempuan melayu Melaka..konon2 nk jmpe cik izzatul..haha..thanks zatul sbb bwk kami pi mahkota parade..my mum dpt taw aku da melaka pastu terus timbul perasaan hasad dengki..disbbkan dengki nye pasal terus dy suruh aku beli kain nk buat baju rayer sendiri..

Pastu zatul bwk la aku pi gulatis..tahun ni aku igt nk bwk baju rayer polka dot..ala bintik2 cam kna demam campak..cam tu la baju rayer aku nnt..pastu da usha2 jmpe la..cantik mmg cntik pink putih tuh..rm128 utk 3.5 meter..

Aku tnye la abg jelita yg berseluar sendat juge yg berbangsa bangla tuh..cukop ke..aku da la besau..standard 4meter..kalo ade lebih perca kain tuh amek,simpan..nnt leh gune tuk wt kolaj buah-buahan time pendidikan seni..tp kalo korg nk taw rhsia aku kn..aku 3.8meter pun da bleh balut da badan aku..pastu dy ckp cukop..sbb bidang 60..mule2 mmg da terpengaruh dan nk beli kaler hitam putih..pastu nnt de org komplain pg rayer da ade taik cicak..hoho..

Pastu kebetulan taim nk jolok duit ramai plak org beratur..mgkin PTPTN da keluar kowt..tp pk balik2..jap2, aku kt melaka..bkn kt unisel..so teros ckp nk p survey kt jakel plak..malang nya xjmpe jakel kt ne..pastu aku rse cam tak best sal my mum xde..kalo tak dy la yg tlg tgk kn jenis kain..okay ke tak..

so, aku call mak aku..ckp tak jadik la nk beli kain..duet mak bg tuh buat belanja rum8 beli keropok murni bleh tak mak?haha..pastu mak ckp bkn keropok murni je,nk beli minyak masak alif pun bleh..bleh la mak masak smbey nyanyi2 lagu mama syg papa ala2 ning baizura kan~ :P

So, da kensel la part nk shuping rayer tuh..then singgah jap jusco baru..wah, best2..besau cam jusco bukit tggi kt clunk tuh eja clunk mcam ni sbb bru la nmpk unggul dan bergaya wpun hakikatnya telah merosakkan bahasa

Ok,tukau topik..Korg taw tak taman mini asean?yg ade rumah contoh tuh..yg rumah minangkabau, filipina..tlgla ckp tahu ye..sbb mase dlm kete b4 nk anta zatul balik ade ckp kt dy:

Me: Zatul, zaty rase cam nk pegi Taman Mini Asean tuh jek la..

Zatul: Ye ke?nk buat ape?

Me: Rase cam nk beli rumah kt sane..

Zatul: (diam seketika..igt bengang sbb buat lwk bangang yg tak lwk)...eyh, tapi rumah kt situ mahal la zaty!

Me: Hah?errk....(dlm hati: nk bgtaw hal sebenar ke nk teruskan menipu ye?..)Err ye ke mahal?ala tp nk beli jugak la..kalo leh nk beli cash..

Zatul: Yela..mahal la zaty..zaty nk buat pe nk bli rumah kt sini..nk duduk sini ke..serius ke?


Haha..zatul2..anda ni sgt comel..pastu mlm tu aku bgtaw jugak la hal yg sebenar..sbb dy asyik tnya sal rumah tuh..nsb bek aku tak suh dia uruskan pembelian secara online ke kan..wakaka..

Kami pulang pada hari Ahad. Kami semua gembira walau pun agak penat. Kesimpulannya, Melaka merupakan tempat yg sungguh menyeronokan untuk dilawati.Sy berharap suatu hari nanti saya akan kembali ke Melaka.

Haha..abaikan karangan penutup yg sungguh cliche ini..okay nite semua..salam..

No comments: