♥ Assalamualaikum, Jemput Masuk! :)

Saturday, September 1, 2012

Kes Liyana Adnan

Assalamualaikum w.b.t.

Mesti ramai dah tau pasal kes Liyana Adnan mengutuk profession perguruan dekat blog dia. anyway, dia dah tutup blog dia pagi tadi sebab ramai sangat orang yang hentam dia. maybe you guys boleh refer dekat sini untuk dapatkan kronologi cerita dan sedikit info pasal apa yang cik Liyana tu tulis dekat blog dia.

Apa yang I boleh katakan sudah-sudah la tu. People do make mistakes. In fact, kita sendiri pun tak pernah lari dari membuat kesilapan.

Tapi sebelum tu I nak cakap sikit. Sikit je. I juga dulu pernah mengajar di sekolah walaupun dalam tempoh yang singkat but still, masih berada dalam bidang yang sama. Apa yang cik Liyana tu cakap pasal cikgu suka bukak fesbuk, blog, jual shawl dan seumpamanya ada betulnya. Tapi bukan semua cikgu macam tu. I pernah tengok seorang cikgu ni dia nak cari duit lebih tapi kelas tetap tak tinggal, buku tetap bertanda, kerja tetap jalan.

Anyway, berdasarkan pengalaman sendiri, jujur I katakan menjadi seorang guru dan mendidik anak bangsa zaman sekarang ni memang mencabar. Tak semudah yang disangka. Jadi, kita semua kena la berterima kasih kepada guru2 atas jasa mereka.

Apa-apa pun, buat kita semua sebagai peringatan termasuk diri sendiri, gunakan akal bukan emosi dan sesuka hati apabila berkata-kata mahupun menulis. Kadang2 apa yang kita tulis tu tak sampai dan makna jadi lari. Naaa, kan da timbul kontroversi.

Anyway, cik Liyana pun dah meminta maaf kan. jadi, tak perlulah nak panjangkan ceritanya. Ikhlas ke tak. Nak tutup blog dia ke tak tu semua hak dia. So, head up and chills! :)

p/s: Insyaallah, I will be one of the facilitator for an English Camp dekat sekolah mak dengan cikgu2 dan ETA2 dari sekolah lain juga. Looking forward to have fun and gain new experiences!

No comments: