♥ Assalamualaikum, Jemput Masuk! :)

Friday, August 12, 2011

Day 1 in Primary School

I'm back teaching in school. But this time a bit difference sikit sebab teaching in primary school. and to be specific, I'm teaching Year 1,2 and 3. Luckily all girls sebab MGS kan. and it was my former primary school.

Sebab dah biasa dengan secondary school, so dah sedikit hilang ingatan nak buat lesson plan untuk primary school. Dah kena tengok dan study semula. =.="

As for day 1, it was "fun". seriously memang fun. i entered Year 1 Gigih tadi. yeay, semua budak kecik, pendek dari cikgu. suka sangat. comel je. kalau yang pakai tudung tu, kejap pakai lepas tu simpan dalam beg. tapi biasalah kan, tengah nakal. mcm2 hal tadi. antaranya;

"Cikgu, dia kata saya bodoh"

"Cikgu, dia tak nak kawan dengan saya" (takpe, meh kawan dengan cikgu meh)

"Cikgu, saya jatuh" *sambil tunjuk lutut luka lalu menangis*

"Cikgu tau tak Izzah kan. Dia kan love Adam. Adam tu pakwe dia cikgu. Tapi sekolah lain"

"Cikgu, pencil colour saya hantu ambik" (muka sedih gila. mata dah berair)

"Cikgu, boleh tak saya nak asah pensel?" (asah la. janji jgn buang atas lantai sudah ye)

"Cikgu, tengok saya ni. Merdeka cikgu. (sambil balut badan dengan bendera Malaysia)

"Cikgu harini saya tak puasa. Gosok gigi pun tak, cikgu"

Haha kadang-kadang memang rasa alahai apa saja la budak2 ni. kadang-kadang rasa comel. tapi comel sangat sampai nak gigit boleh? :P

No comments: