♥ Assalamualaikum, Jemput Masuk! :)

Monday, October 18, 2010

Kisah Kedai Makan

Salam 1 raub :)

Ye, topik hari ni pasal kedai makan. Mlm td lapa sgt. So aku pun keluar la dengan faiz debab tuh. Tapi......

Susah betul nk cari kedai makan yg betul2 sedap. Kedai yg sedap tutup pula smlm. Berniaga tak konsisten. Hari ni bukak, esok tutup, tulat tubik tokse baru bukak balik. Dah tuh, time food sedap okay la. Tapi bila dah tukau tukang masak, mesti dah tak sedap. macam mane la nk bertahan.

Yg pasal kedai aku pergi makan semalam sbnr nya ada la last choice kitorang. Sebab bapak ckp kedai yg kitorang aim tuh tak bukak. Bila pergi, rupa nya betul. Memang tak bukak. Bapak cakap da berapa hari asyik tutup. Adoiyai =.="

So, terpaksa la makan kt kedai pilihan terakhir kami. Aku order nasi goreng paprik, same dengan faiz. Biar sama, cepat sikit dia buat. Sekali harung. Pastu tapau mee goreng basah 2. Paling best, dia anta mee goreng tuh dulu. Letak atas meja kitorang. Bila tanya mana nasi goreng paprik, budak tu cakap, "Entah, lum siap lg kot." Why don't dia check kan for us?And why don't siapkan nasi goreng paprik instead of mee goreng dulu.

Aku memang jd cerewet bila kt kedai makan. Dah lama sikit, baru la sampai food kitorang. Tu pun siap selepas food tauke dia sampai. Dah la bwk 1 family. Dtg lmbt dari kami. Tapi, food dia dulu yang sampai. Mmg unfair. Tapi, dah kedai dia. Nak buat mcm ne. Redha jela.

Dah tu, tgk nasi goreng dia da la sikit. Sikit xpek la lagi. Ni dlm paprik dia aku jumpa 1 je sotong. ayam ade la 2 3 hiris. Yg lain semua sampah. Ni nasi goreng sampah nama nya. Ini bikin marah ni. Nak bisng tapi faiz cakap, xpe la along. Makan jela. Bila makan, mmg tak sedap. Nasi goreng yg sungguh tasteless. Juga, fork and spoon yang tak basuh betul2 bersih. Masih oily. Tak suka.

Bukan aku tak bersyukur namun, as a customer mesti la nk service yang terbaik dan selesa. Rasa nya a few months back, aku dengan rasdan pernah makan kt situ. Tapi at that time makan chicken chop. Dah la lama tunggu. Aku dah mengamuk dan tarik2 rambut rasdan sampai botak pasal lapar sangat.

Bila tengok pinggan dia, memang teruja. Besar giler. Lagi besar dari bapak aku. Bila dia hidang, terus terdiam jap. Pinggan besar, tapi chicken chop dia besar tapak tangan bayi. Fries ade la 2 3 batang. Dah la batang fries dia tak handsome langsung, pendek pulak tu. Tak rangup. Dah tu, mayonis ciput giler. Agaknya mayonis dia da habis, tapi dia picit paksa keluar dr botol lg kot. And, banyak tu jela yg mampu keluar. kedekut sungguh.

Yang si rasdan makan sup sayur. pasal dia tak sihat time tu. rasdan ni jenis yang akan makan apa saja. termasuk makanan aku sekali dia baham. Tapi mase tuh dia cakap sup tu tak sedap langsung. Mcm sayur campur air paip getah je.

Sudah2, tetibe blog aku ni dah jadi blog membuat aduan rakyat pulak. Tak, sekadar ingin berkongsi kasih sayang berkongsi cerita je. Okay bye semua orang lidi. :D

No comments: