♥ Assalamualaikum, Jemput Masuk! :)

Saturday, September 25, 2010

Kisah 1

Niat di hati nk print ass-signment kt halilah bookshop. Semua ni gara-gara printer aku yg dah kehabisan ink. tapi masih tabah untuk tidak membeli ink printer. Ni bukan dasar dlm suruhanjaya antara kaum. Tapi dah mmg dasar kedekut.

aku pun melangkah la masuk kt dlm kedai. Tgk org takde la seramai pagi td. So, aku pun terus jela beratur sementara menunggu giliran. tak perlu amik nombor pun :)

Nk dijadikan cerita, dulu waktu zamn muda2 dan bergetah lagi, mmg rajin la pergi print, fotostat kt kedai terbabit. Tp, sejak da ada kemudahan sendiri, mmg dah jarang menziarahi kedai itu. Kira agak lama jugak la tak bertemu dan bermesra dgn akak2 kt kedai buku berkenaan

Bila tiba je giliran aku..

Akak : Masuk kan pendrive. *smbil memberikan senyuman pemanis kedai*

Aku: Ok.-cucuk pendrive kt pc sambil senyum simpul2 gulung2.

Akak: -dgn muka penuh yakin- Hah, dah mengandung ke?

Aku: Erk!Akak, sy dtg sini nk print..Aaaaaa *hentak2 kaki smabil hantuk2 pale kt mesin fotostat*

Akak: -muke bersalah-Eh, sori2..jgn la amek hati. Kt sini kan ramai student yg dah kawin.

Aku: Tak kire! tak kire! kena half price ni. haha *cubaan peras ugut*

Moral of the story: Sila kurus. Nanti di salah tafsir. Benci lemak2 ni di tuduh sebegini rupa.

Okay, sy nk berinai. malas pulak nk sambung kisah 2. okay bye. salam

p/s: sedang 'kembira' di melaka bandaraya warisan ini

No comments: