♥ Assalamualaikum, Jemput Masuk! :)

Wednesday, June 16, 2010

::..Aku, Dia dan Cili Giling..::

Salam..hye kawan2..erkk poyo!

Hoho..niat di hati sbnr nye nk apdet blog n masuk kn gmbr berjoli kt ikea smlm..tp, disbbkn abg kacak wakil negara tomato da kalah kn, tros ilang mood..akak mencikk taw! *smbey gigit botol kicap*

ok, kite cter sal abg bangla kt tunas manja td nk?nk?nk x?nk la..heh..sengal~

al kisah nya cam ni, aku, ira n asyraf (both ni adek2 kesygan aku wpon ira dan asyraf da bergaduh dan xbertego each other sejak zaman logam tp kerana kasih syg yg erat, mereka stuju utk menemani aku mlm ni)

disbbkn maid aku nk mkn sgt tom yam..so aku pown "jatuhkn" asyraf kt kedai makan..suh dy order pastu tggu sementara aku dgn ira pegi tawaf tunas manja dlu..

okay, brg pertama yg nk di beli adelah beras..erkk tataw beza beras 5kg dgn 10kg..hoho..okay, bkn nk cter sal beras..tp nk cter sal cili giling..korg taw x pe itu cili giling?ak bru taw td..hoho..

ira bajet je taw cili giling tuh kt tempat sos cili..ak kn agak lurus org nya maka aku ikut jela..smpai2..cili giling ape..cili sos aminah hasan ade la..dasar anak kel tol la..

so, ira da gagal di situ..maka beliau dgn yakin nya merapati 'abg' bangla lalu bertnya kt mane cili giling..aku plak menyorok di sebalik celahan megi itik smbey memegang toyota troli cap besi..

pastu ira dtg balik kt aku..smbey tersengih2..sehingga menampak kn 'plak' di gg nya sndri..pastu;

ira; eiyy cili giling kt depan tuh la ngeng

me; hah, dok cni..bia sy pegi cri..*high konpiden level*

hoho..5 menet berlalu..namun kelibat cili giling maseh xkelihatan lg smpai ira gilis kaki aku dgn troli ye..igt hape, bumper ke..terima kasih ira..dah tu, ira memaksa aku suh pegi balik kt abg bangla tuh tnya balik mane cili giling..erkk aku bkn berat mulut nk tnye cume tgk dy cam penat je keje..hoho..*motip nk amek berat*

okay..last2 aku pth balik kt zon abg bangla tuh berada..pastu aku pusing2 kt c2..tetibe timbul rse segan nk tnye..hoho..pastu dy da cam pelik tgk aku..sal aku lalu lalang belakang dy 15 kali..last2 ak amek jela cili powder yg dy tengah susun lalu aku hulurkn pada ira(haha cam hulur bntuan makanan jek)...dgn harapan ira akan percaya itu adela cili giling..

pastu ira cam bengang dgn tindakan suci aku lalu dy pegi cari sndri..okay alhamdulillah nasib bek jmpe..hoho..okay, ak xde gmbr cili giling nk display kt cni..sbb xbwk hp mase tuh..ble masuk kete, tgk hp ade msg asyraf..cian dy lme tggu..sume ni ira la nye pasal..

da la ckp, "sume org da bermain dgn baik..ikut nasib je sape yg menang ni" mase spain kalah..gila jaat..bg ayat cliche..pastu alih disney cenel smbey gelak2..

okay..fun times da habes..kna off dlu..esk luse tulat tubik tokse (???) aku bubuh la gmbr2 yg aku ckp tuh..hah, dan juge kisah choc chip dgn tahi lalat kt muke dan..hoho

p/s: okeyh, rini sy kentut depan cikgu tuition adek lg..hoho T.T

taaa..salam..

No comments: